לא רק מאמן כדורסל: המיזם החדש של פיני גרשון שמטפח מנהיגות, ערכים וחזון עירוני חדש

פיני גרשון | The Game Changer

-

בעידן של שינוי מואץ, ערים מובילות בעולם ובישראל מבינות כי חינוך איכותי וחדשני הוא המפתח להצלחה אישית, קהילתית וכלכלית. חדשנות בחינוך אינה מסתכמת רק בהטמעת טכנולוגיות חדשות, אלא מתבטאת בגישות פדגוגיות עדכניות, פיתוח מיומנויות המאה ה-21, וטיפוח מצוינות אישית וחברתית.

פיני גרשון, מאמן הכדורסל המעוטר בישראל עומד מאחורי המיזם החדש "The Game Changer", ומדגים כיצד ניתן לרתום את הניסיון, המומחיות והטכנולוגיה לקידום מצוינות בקרב בני נוער – לא רק בספורט, אלא גם בערכים, במנהיגות ובמעורבות חברתית, בשילוב הידע הנרחב של בכירים ואנשי מקצוע. "ערים שמצליחות לשלב בין חינוך מתקדם, שירותי פנאי איכותיים וטיפוח מצוינות, בונות לעצמן יתרון תחרותי אמיתי ומשפיעות לטובה על עתיד תושביהן", הוא מסביר.

מהי בעיניכם הגדרת החדשנות שמביא איתו מיזם The Game Changer, וכיצד היא מתבטאת בפועל בפיתוח בני נוער ומאמנים צעירים?

"המיזם הוא לא עוד חוג או אקדמיה לכדורסל; אנחנו מטפלים בשחקן הצעיר באופן הוליסטי: מקצועית, מנטלית, גופנית וחברתית. אצלנו, המאמן אינו רק "מאמן כדורסל" בהגדרה, אלא גם חונך ומנטור, שמקבל הכשרה ייחודית לעבוד עם נוער בכלים חינוכיים, תקשורתיים וטכנולוגיים.
מבחינתנו, כל שחקן הוא פרויקט בפני עצמו. אנחנו בונים לו מסלול אישי, בוחנים את קצב ההתקדמות שלו ומעניקים לו ליווי מקצועי, משפטי ומנטלי לאורך הדרך".

כיצד לדעתכם שילוב של מרכזי מצוינות בספורט תורם לא רק לשחקנים, אלא גם לאקוסיסטם העירוני כולו – חינוך, קהילה, תדמית העיר?

"מרכז מצוינות בספורט הוא הרבה יותר ממתקן אימונים. הוא הופך להיות מוקד קהילתי, חינוכי וחברתי, שמייצר תנועה חיובית בעיר. קודם כל, הוא נותן לילדים ולנוער אלטרנטיבה בריאה, משמעותית ומאתגרת לעומת שעות מול מסכים או שיטוט חסר מטרה. עיר שמציעה מודל חדשני כזה נתפסת כמובילה בחינוך, כמשקיעה בנוער וכעיר שיודעת להעניק לתושביה הזדמנויות שלא קיימות בכל מקום".

כיצד המודל שלכם ממנף טכנולוגיה, ידע פדגוגי עדכני ומעטפת מקצועית כדי להוביל מצוינות – לא רק בספורט, אלא גם בחינוך ובפנאי העירוני?

"המודל שלנו מבוסס על שילוב של ארבעה רכיבים: טכנולוגיה, פדגוגיה חדשנית, מעטפת מקצועית וערכים. מהצד הטכנולוגי, אנחנו מצלמים אימונים ומשחקים ומנתחים כל מהלך כדי לתת משוב מדויק לשחקנים ולמאמנים. בנוסף, אנו מודדים מדדים פיזיולוגיים – כמו דופק, קפיצה לגובה, מהירות תגובה – כדי להתאים לכל ילד תכנית אישית.

בפן הפדגוגי, אנחנו עובדים על פיתוח חשיבה ביקורתית, קבלת החלטות בזמן לחץ, תקשורת חיובית ועבודת צוות – כלים שהם חשובים לא פחות מכדרור או קליעה לסל. המעטפת שלנו כוללת ליווי מנטלי, תמיכה משפטית וכלכלית והכוונה קרייריסטית, כי אנחנו רואים את תפקידנו גם מעבר לספורט".

אילו תובנות למדתם מהערים שכבר הצטרפו, ומה הייתם ממליצים לערים חדשות שמעוניינות להצטרף?

"גילינו שיש צמא עצום מצד הורים וראשי ערים למסגרות מקצועיות, אישיות וחינוכיות יותר. כאשר ראשי ערים בוחרים לשלב את המיזם בעיר, הם יוצרים לא רק מסגרת ספורטיבית אלא שינוי תרבותי עמוק. ככל שהעיר נרתמת לשותפות פעילה, כך ההשפעה עמוקה ומהירה יותר".

כיצד אתם רואים את עתיד החיבור בין חדשנות חינוכית, פנאי וספורט בערים בישראל?

"ערים שמבינות שהספורט הוא כלי חינוכי אדיר, יוכלו להוביל שינוי חברתי עמוק. אנו רואים עתיד שבו מרכזי ספורט יתפקדו כמרכזי חדשנות חינוכיים – עם שימוש בכלים דיגיטליים, מערכות דאטה לניהול תכניות אישיות, ולמידה מבוססת פרויקטים שמחברת בין מגרש הספורט לכיתה ולחיים האמיתיים. בסופו של יום, עיר חכמה היא עיר שיודעת לחבר בין תחומים, ולא להשאיר את הספורט מנותק מהחינוך ומהקהילה".

מהם היעדים המרכזיים שלכם לשנים הקרובות, וכיצד ראשי ערים יכולים למנף את שיתוף הפעולה עם המודל שלכם לטובת העיר והקהילה?

"היעדים שלנו לשנים הקרובות הם להרחיב את המיזם לכל רחבי הארץ, כולל ערים קטנות ופריפריה, בכדי לצמצם פערים ולאפשר לכל ילד בישראל גישה לאימון ולפיתוח ברמה הגבוהה ביותר. ראשי ערים יכולים למנף את שיתוף הפעולה בינינו בכדי לבנות לעיר מוניטין של מובילות חינוכית, לחזק את הקהילה, להקטין פערים חברתיים ולתת לנוער הזדמנות לחלום ולהגשים. בסופו של דבר, החינוך והספורט הם ההשקעה הכי טובה של עיר בעתיד שלה".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *