עיר טירת כרמל חתמה על הסכם גג עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ונערכת באמצעות שיתוף ציבור רב ערוצי

טירת כרמל הנה עיר יפהפייה אשר שוכנת על מורדות הכרמל ומונה כיום כ- 23,000 תושבים. מיקומה הנוח של העיר מעניק לה יתרונות מהותיים בכל הקשור לנגישות למרכזי תעסוקה, מסחר במסגרת הסכמי הגג עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) חתמה עיריית טירת כרמל על הקמה של כ- 12 אלף יחידות דיור חדשות, שלצידן ייבנו גם מתחמי מסחר ותעסוקה בחמישה מתחמים על קרקעות מדינה. כמו כן, עיריית טירת כרמל החלה לקדם תהליך של "התחדשות עירונית". על מנת להיערך באופן המיטבי לשיתוף ציבור, קליטת תושבים חדשים ופיתוח אורבאני, יזמה עיריית טירת כרמל מהלך ייחודי של תהליך המאפשר דיאלוג חכם מול התושבים. במסגרת התהליך, מבצעת העירייה מיפוי עירוני שיסייע בהיערכות לבניית מוסדות חינוך וציבור, גינות, פארקים, מגרשי ספורט ועוד וישדרג את רמת השירות לתושב, וזאת כדי שהרשות תמשיך לפעול באופן מיטבי ומבלי לגרוע מתפקודה השוטף של העיר.

שיטת העבודה הפועלת באמצעות "דיאלוג חכם" מאפשר לרשות לבצע שיתוף ציבור עוד טרם הפיתוח והאכלוס בשירות החדשות ובכך לתכנן באופן מיטבי את תקציב הפיתוח והשקעת המשאבים בהתאם לצרכי התושבים. טירת כרמל יצרה סטנדרטים חדשים בתחום התכנון המקדים וההיערכות לקראת בואו של התושב, תוך חסכון במיליוני שקלים ובכוח אדם. המודל מאפשר שיתוף ציבור רב ערוצי, מעקב ובקרה במערכת תוך כדי תנועה.

דרך הטכנולוגיה המתקדמת של המודל, הרשות יוצרת קשר עם התושב ונערכת לקליטתו באמצעות מערכת רב ערוצית המותאמת לעידן החדשני, כדוגמת שאלון קליטה לתכנון והיערכות עתידית  welcome.tirat-carmel.muni.il. במקביל, היא ממשיכה לספק לתושב העתידי מידע מקדים ונתונים אודות העיר ומצב הבנייה באופן שוטף ובזמן אמת. את המידע התושבים יכולים לקבל באמצעות פלטפורמות דיגיטליות שונות כגון: שימוש בנציגה וירטואלית שנותנת מענה מהיר, כתובת אימייל ייעודית לשאלות, עמוד פייסבוק, שליחת מידעון חודשי, כרטיס דיגיטלי לקשר ישיר, מפגשי שיתוף ציבור, חומרי הסברה בביתני משווקי הדירות ועוד. מטרת המודל לתת לתושב ליווי מקיף משלב הרכישה אצל היזם ועד שלב האכלוס בפועל. כמו כן, חלק מהפיתוח נועד לחיסכון כלכלי ולשיפור השירות לתושב במקביל לניהול העיר הקיימת.

בזכות המודל הרשות זוכה לסינרגיה מושלמת בין מחלקות העירייה השונות, בעלי המקצוע והתושבים, נערכים סיורים בשטח ומתקבל סיוע בניהול לוחות הזמנים וההיערכות בכל הנוגע לפיתוח כבישים ותשתיות.