מה באמת התושבים מצפים מהרשות המקומית ובאלו תחומים הם רוצים שהיא תשמור איתם על קשר

כבר כמה חודשים שנגיף הקורונה מציף את ערוצי התקשורת השונים ובכל רגע נתון המידע המרכזי שאנו שומעים ונחשפים אליו הוא תמונת מצב בארץ ובעולם, אנו נמצאים בתוך תקופה לא ברורה מלאה באי ודאות ותחושות חוסר הביטחון עולות וגדלות. יחד עם זאת, בתוך כל הכאוס הזה עדיין אנו צופים בתכניות ראליטי, סרטים, סדרות, פרסומות ואף קונים מוצרי צריכה ומוצרים טכנולוגיה באינטרנט.

הסקר הישראלי הגדול שעליו ענו מאות תושבים ברחבי הארץ בחן, האם גם בתקופת השגרה החדשה, בזמן שכולנו לא בטוחים ותחושות של אי הודאות עוטפות אותנו, יש מקום להפצת מידע יזום מטעם הרשות המקומית ובאלו תחומי עניין התושבים מעוניינים לקבל מידע.

מנתוני הסקר עולה ש-70% מהתושבים לא מרוצים מרמת המידע שהם מקבלים מהרשות בשגרה החדשה ורק 30% מרוצים מאוד. כמו כן, מנתוני הסקר עולה ששלושת הנושאים שהכי רוצים לקבל עליהם מידע בקרב כלל האוכלוסייה הם נושאים העוסקים בנגיף הקורונה, גבייה (בדגש על ארנונה) ואיכות סביבה (בדגש על ניקיון רחובות, פינוי פסולת, חיות ברחוב וכדומה).

בערים ראשון לציון, תל אביב, מודיעין-מכבים רעות, סימנו הכי הרבה תושבים כי שביעות הרצון שלהם גבוהה מהמידע היזום שמועבר אליהם מהרשות. שילוב הטכנולוגיה המתקדמת בעידן הקורונה מאפשרת לרשות לנהל דיאלוג חכם עם התושבים שלכם ולכן השתיקה היא התגובה הגרועה ביותר. האזרחים רוצים ומצפים שהרשות המקומית תיצור עמם קשר שוטף ותעביר אליהם מידע רלוונטי באופן יזום.

השאלה הנשאלת אם כך היא : איפה כאן תפקידה של הרשות המקומית בהורדת סף הלחצים ובהנגשת המידע לתושבים הגרים בה? האם ישנו מידע שונה שהיו רוצים לקבל התושבים בחתכי גיל שונים? הסקר שבוצע ע"י חברת זוויות מפתחת מודל "דיאלוג חכם" מצליח להבהיר מעט את התמונה. להלן נקודות להמחשה מהסקר:

תחומי העניין שעליהם נשאלו התושבים בסקר:
קורונה, פינוי אשפה, תשתית וכבישים, חינוך לבתי ספר, ארנונה וגבייה, תרבות דיגיטלית, בטיחות וביטחון, התנדבות בקהילה, הדרכות והכשרות, סיוע בשימוש בטכנולוגיה ומידע לבעלי עסקים.

כאשר נשאלו התושבים האם היו מעוניינים לקבל את המידע בהתאם לגילם? 49% מהם ענו שכן.

מנכ"לית זוויות, גלי מיכל חנן "אני בטוחה שכל עוד הרשות המקומית תדבר עם התושבים, העובדים ובעלי העסקים שלה, היא תהפוך לחזקה יותר וחיונית יותר עבור הקהילה שלה מבחינה רגשית ונפשית, המציאות החדשה הפכה להיות השגרה החדשה. נתבקשנו לשמור מרחק ולצאת מהבית לדברים נחוצים בלבד, ועל כן, ישנה הזדמנות לרשות המקומית לגלות זמן לאנושיות, יצירתיות וליצור חיבור באמצעות הטכנולוגיה והמדיה שמונחת לפניהם. שגרת הקורונה מובילה את כולנו לצרוך יותר אינפורמציה באמצעות המדיה ועל הרשות להיערך לכך בהקדם האפשרי"

לסיכום- מעט אופטימיות

אמנם מגפת הקורונה כבר השפיעה באופן משמעותי על הקהילה הפרטית, העסקית ועל הכלכלה והחברה בכלל, אך לרשות המקומית יש עדיין המון הזדמנויות להיות שם עבור התושבים שלה. למרות שזה מתסכל להתרחק מאינטראקציות פנים אל פנים, היא יכולה לצמצם את הריחוק באמצעות הטכנולוגיה והרשת הדיגיטלית ואפילו לתבל אותו במעט הומור ויוזמות חדשות.