כחלק מתהליכי פיתוח וחדשנות השירות בעיר ראשון לציון הוקמה מערכת עם דשבורד מנהלים שאפשרה מעקב אחר איסוף המידע וניתוחו, מיפוי אוכלוסיות וגיבוש תכנית אסטרטגית. צוות החברה היה אחראי על כלל הפרויקט מ-א' ועד ת'. כמו כן, ליווינו את העירייה בשיתוף ציבור ותכנון אסטרטגי שכללו בניית תכניות עבודה לשיתוף תושבים, קיום סקרים, קבוצות מיקוד ושיח ציבורי, זיהוי צרכים של הקהילה והתאמת פרויקטים בהתאם; ניהול פלטפורמות דיגיטליות לתקשורת עם הציבור בכלל השכונות בעיר; יצירת מערכת "ראשון פלוס" לניהול ופילוח צרכי תושבים לפי מיקום, שנתון, תחום עניין ועוד; תכנון וניהול אירועי קהילה הכוללים ארגון כנסים, מפגשי תושבים ושיתוף ציבור תוך הנגשת מידע בפלטפורמות מותאמות מדיה מסורתית ודיגיטלית והכנת חומרי הסברה מותאמים לקהל היעד; בוצע תהליך סנכרון בין כל גורמי העניין בתוך ומחוץ לארגון והשתתפות בפגישות עבודה אסטרטגיות ויישומיות.
כחלק מפיתוח העיר קרית אתא ומהפכת התחבורה "סובב אתא" בוצעה אסטרטגיית קהילה רחבה ובמסגרתה קיימנו תהליכי שיתוף ציבור ותכנון מותאם: ערכנו מפגשי שיח וקבוצות מיקוד עם תושבים, בעלי עסקים ונציגי קהילות מקומיות כדי להבין צרכים, חששות ורעיונות. פיתחנו תכניות פעולה ששילבו את משובי הציבור עם יעדי הפיתוח העירוני. פעלנו מול יועצי הסברה וניהול תקשורת: לטובת הפקת חומרי הסברה מפורטים (דיגיטליים ומודפסים) על שלבי הפרויקט והשפעותיו. ניהול פניות וטיפול במענים קהילתיים הקשורים בפרויקטים השונים: הפעלנו מוקד שירות ייעודי לטיפול בפניות תשתית בביצוע, שינויים בדרכים והשפעות סביבתיות, דאגנו לתת מענה מקצועי ומהיר לכל פנייה, תוך שיתוף פתרונות מותאמים לצרכים שעלו. שימור יחסים עם בעלי עניין: קיימנו פגישות עבודה עם מנהלי מחלקות וגורמים המשפיעים ומושפעים מהפרויקט. הגישה שלנו התמקדה במתן ערך מוסף לתושבים תוך הפחתת התנגדויות והגברת שיתוף הפעולה הקהילתי, במטרה להבטיח מימוש מיטבי של תשתיות התחבורה הציבורית ושיפור איכות החיים באזור.
במסגרת שירותי קשרי קהילה שסיפקנו ללקוח וכחלק מתהליך התחדשות ופיתוח העיר לוד, סיפקנו שירות קשרי קהילה הכולל ייעוץ אסטרטגי וארגוני, שיתוף ציבור, איתור ומיפוי מידע והקמנו מערך מידענות בשילוב כלי לאיסוף נתונים לטובת מיפוי צרכים וגיבוש תובנות לתוכנית היערכות להקמת שכונה חדשה הקולטת אלפי תושבים בטווח יחסית קצר. תהליך זה הצריך מיומנות של איסוף מידע ממספר מקורות (ספרות, יזמים, תושבים, קבלנים, עירייה), איגודו, מיפויו ותרגומו לתוכנית עבודה יישומית שתסייע למקבלי ההחלטות. בפרויקט זה תהליך איסוף הנתונים והמחקר נעשה בשיטה רב ערוצית (סקרים, שולחנות עגולים, מערכת חכמה, טלפונים ועוד).
עיריית נתיבות עוברת תהליכי פיתוח ופרויקטים דמוגרפיים ותחבורתיים משמעותיים. אלו ואירועי ה-7.10 יצרו אתגרים וצורך בבניית חוסן קהילתי ופתרונות תעסוקה כמו קמפיינים לקידום פרויקטים קהילתיים והקמת פורטל עסקים. במסגרת שירותי קשרי קהילה ביצענו תהליכי איתור ומיפוי צרכים גם באמצעות מחקר וסקרים, הוקם מערך הנגשת מידע בחירום באמצעות פלטפורמות מקוונות ומסורתיות ומפגשי חירום וקהילה מול ועדי בניינים. דאגנו לשלב כלי לאיסוף נתונים ודשבורד מנהלים שסייעו למקבלי ההחלטות בשוטף ובחירום. כמו כן, בוצעו מחקרים שונים ותהליכי מידענות שכללו בין היתר שיתוף ציבור, איתור וניתוח מידע בתחום מוגדר וסקירה של פרסומים מעולם התוכן הנחקר.
במסגרת שירותי קשרי הקהילה שסיפקנו ללקוח, בוצע איתור מקיף של ערוצי התקשורת היעילים ביותר להעברת המידע, נבחנו דרכי הנגישות לאוכלוסייה הנבדקת, ואותרו שותפים רלוונטיים מקרב גורמים בקהילה ובקרב נותני השירותים. בנוסף, תהליך השירות הדגיש את החשיבות בפריסה רחבה של אנשי שטח, שיתווכו את המידע בצורה מותאמת לצרכי האוכלוסייה ויספקו סיוע אישי ויעיל לקהל היעד בהנגשת השירותים השונים. השירות הוזמן ע"י משרד התחבורה ונערך בקרב אוכלוסייה בוגרת 75+ ב-140 רשויות מקומיות, כולל רשויות בחברה הערבית, וכלל עבודה מול קבוצות גיל שונות, עולים חדשים, מיעוטים או אוכלוסיות מוחלשות במטרה להטמיע בטווח קצר את המידע הנדרש בשפות שונות ולסייע לקהל היעד בביצוע פעולות לקבלת השירותים השונים.
במסגרת שירותי קשרי קהילה, בוצע תהליך סיוע וליווי בהפקת תובנות באמצעות שיוף ציבור עם א.נשים בתהליכי פרידה וגירושין בחברה החרדית עבור משרד הרווחה. בשל הכרות נמוכה של המזמין עם אוכלוסיית היעד, ערכנו מחקר גישוש אשר סיפק תובנות משמעותיות וחשובות על החברה החרדית, מאפייניה, דרכי הגישה אליה, שיטות הפרסום המותאמות והמקובלות חברתית-תרבותית ואיתור גורמים קריטיים לרכישת אמון הציבור והצלחת הפרויקט. במסגרת הליך שיתוף הציבור בוצעו: סקר מקוון וסקר טלפוני, קבוצות מיקוד וראיונות עם מומחים לכדי הגשת מסמך תובנות והמלצות.
ביצוע תהליכי שיתוף ציבור כחלק ממחקר חומש מלווה הבוחן יישום של 10 תוכניות במסגרת החלטת ממשלה 550 לשם צמצום הפערים וקידום מצבה הכלכלי-חברתי של החברה הערבית בישראל. בנוסף, שיתופי ציבור בוצעו גם כחלק ממעטפת מחקרית ליישום החלטת ממשלה 1279, עליה אמון האגף לפיתוח כלכלי חברתי בנגב במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות. האגף מפעיל מגוון תוכניות לפיתוח כלכלי חברתי בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב. השירות בוצע באמצעות: סקרים מקוונים, סקרים טלפוניים, ראיונות עומק, קבוצות מיקוד, מפגשים פרונטליים ומקוונים שבסופם הוגשה מצגת מלווה של עיקרי הממצאים, תקציר מנהלים והמלצות.
במסגרת שירותי קשרי הקהילה שסיפקנו בעיר יהוד-מונוסון כללו ניהול תהליך מקיף שכלל שיתוף ציבור באמצעות מפגשי תושבים וסקרים, הסברה מקצועית באמצעות קמפיינים וערוצים דיגיטליים, יצירת פלטפורמות וניהולן לשיח פתוח ודמוקרטי עם הציבור, טיפול אפקטיבי בפניות תושבים ומתן מענה לצרכיהם, וכן מדידת אפקטיביות התהליך באמצעות ניתוח משובים ושיפור מתמיד. בנוסף, פעלנו להתאמת המסרים והפעולות לקהלי יעד מגוונים, כולל החברה החרדית, גיל הזהב, צעירים ודוברי שפות שונות, במטרה לחזק את האמון הציבורי ולהבטיח מעורבות אפקטיבית של הקהילה בפרויקט.
במסגרת שירותי קשרי הקהילה שסיפקנו לערים ומועצות מקומיות בהיערכות לקליטת תושבים בשכונה חדשה ולפיתוח מואץ, ניהלנו תהליך מקיף שכלל מיפוי צרכי הרוכשים במערכת חכמה עוד טרם כניסתם לעיר, באמצעות סקרים, ראיונות אישיים ומפגשי הסברה. השירות כלל פיתוח אסטרטגיה מותאמת ליצירת חיבור בין הקהילה החדשה לסביבתה, גיבוש, הקמה וניהול של חומרי הסברה דיגיטליים ומסורתיים להסברת תהליכי הפיתוח והקמת מוקד מידע ייעודי למענה שוטף על שאלות וצרכים. כמו כן, פעלנו לשילוב הקהילה החדשה בתהליכי שיתוף ציבור והתאמת מענים עבורם, במטרה להבטיח קליטה מיטבית, תחושת שייכות, ושיתוף פעולה עם תושבי העיר הוותיקים.
יכולות תקשורת בין-אישית גבוהות
גמישות וזמינות גבוהות בזמן אמת
קהלים שונים ואתגרים מגוונים
שילוב טכנולוגיה ופתרונות יצירתיים
צרו קשר כדי לגלות כיצד נוכל לשפר את תהליכי הקהילה ושיתוף הציבור בפרויקטים שלכם ולהוביל לשיתוף פעולה אמיתי ופרודוקטיבי בבניית הקהילה שלכם וניהול דיאלוג עימה!