רשויות רבות קולטות אלפי תושבים בשנה בשל בנייה חדשה או התחדשות עירונית בשנת 2015 פותח מודל ייחודי להערכות מקדימה עבור קליטה של תושבים בעיר המסייע בתכנון אורבני של מוסדות חינוך וציבור ובהתנהלות מיטבית של תקציב הרשות בהתאם. המודל "קליטה וניהול תושבים חדשים במערך חכם" זכה לראשונה בפרס חדשנות מוניציפאלית. הפרס שזיכה את העיר ראש העין, בשנת 2016, ע"י שר הפנים דאז, היה על פרויקט תהליך הקליטה, שעזר הן לתושבים החדשים בהתאקלמות הקיימת ברשויות תוך שמירה על המרקם העירוני הקיים והן לרשות מבחינה התנהלות כלכלית וחיסכון של מיליוני שקלים. 

פה חדשנות נמדדה מבחינה טכנולוגית, שיווקית ומבחינת ההנגשה וניהול הקשר עם התושבים. הפרס ניתן בשל הצלחתה של הרשות לבצע מיפוי מקדים של התושבים (של כשנתיים מראש) , ליצור עמם קשר עוד לפני שהם מקבלים את הדירה ואסוף בסיס נתונים אודות הצרכים שלהם עוד טרם האכלוס. כמו כן, המודל מאפשר ליצור סינרגיה מיטבית בין הממשקים השונים, קרי, מחלקות העירייה, היזמים, משרדי ממשלה והתושבים העתידיים. 

השימוש בשיטה של שיתוף ציבור באמצעות ניהול דיאלוג חכם מתבססת על כלים וטכניקות חדשניות לצורך עיבוד נתונים מיטבי וניהול מערך שיווק והנגשה רב ערוצי. תוצאות השימוש במודל הובילו לבניית מערכת יחסים מתמשכת עם התושבים העתידיים לצד חיסכון במשאבים כספיים, משאבי כוח אדם ותכנון אורבני יעיל של מוסדות חינוך וציבור בהתאם לקצב האכלוס.

המודל קליטת תושבים במערך חכם אותו פיתחה חברת MUNIPLUS מבית זוויות הגיע להישגים מרשימים ביותר, בין קהל לקוחותינו: עיריית ראש העין, עיריית חריש, עיריית ראשון לציון ועיריית טירת כרמל.


0 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *