מה שכל ארגון ובעל עסק צריכים  לדעת


אנו נמצאים בתוך תקופה לא ברורה מלאה באי ודאות ותחושות חוסר הביטחון עולות וגדלות. יחד עם זאת, הממשלה בכלל ומשרד הבריאות בפרט נוקטים בפעולות אגרסיבית להאטת התפשטות מגפת נגיף הקורונה, כולנו כיחידים, רשות מקומית וארגונים מרגישים את ההשפעה.

אלה זמנים לא בטוחים עבור כולם. יחד עם זאת, אנו מצליחים עדיין להיחשף לפרסומות בטלוויזיה, מניות שעולות ושירותים ומוצרים חדשים שקיבלו הזדמנות חדשה. בין חששות למיתון כל אחד במסגרתו מחפש להיות יצירתי ורלוונטי לתקופה הזאת. השאלה הנשאלת, האם הפסקת המשאבים כעת עשויה להשפיע עוד יותר על ההזדמנויות העתידיות שלכם? 

העבר מראה שדווקא בתקופות מיתון ובעת משבר היו כאלו שבמקום לסגור את הברז בחרו לקרוא לשותפים מהימנים על מנת להחליף את האסטרטגיה השיווקית וניהול הדיאלוג עם התושבים והלקוחות שלהם כדי להבטיח שהם יישארו רלוונטיים, כאשר ראו לנגד ענייהם את חלוף המשבר וההזדמנות העתידה לבוא. 

ולכן דווקא עכשיו, רצוי שתוכניות השיווק הדיגיטלית שלכם יעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם הקהל שלכם בכדי שתוכלו להגיב באופן הולם לדאגות הנגיף שהם חשים. גלי מיכל חנן, מנכ"לית MUNIPLUS מבית זוויות –דיאלוג חכם, משתפת בכמה טיפים ורעיונות מומלצים בעבור רשויות וארגונים. 

התאימו את מודל התקשורת שלכם

לאור ההמלצות האחרונות של משרד הבריאות לבטל או לדחות התכנסויות, חברות רבות נאלצו לעבור לפעילות דיגיטלית. הכל סגור למעט, מזון ופארם. חברות ענק, רשתות שיווק, מוזאוניים, מרכזי תרבות, מוסדות חינוך, עסקים קטנים, מסעדות ונותני שירות הודיעו על סגירת המרכזים והחנויות שלהם.  

אמנם אין חוויה וירטואלית שמתקרבת לקסם והריגוש שבמופע פנים מול פנים, אין פגישה ב ZOOM שיכולה להחליף פגישות עבודה לבניית תכניות עבודה, אין שיחה טלפונית שמתקרבת לטיפול או ייעוץ מומחה בקליניקה, אך ישנה מציאות חדשה וזאת עובדה! ככל הנראה תקופת משבר הקורונה תקטין את כמות הצריכה והנוכחות הפיזית, אך ארגונים ורשויות חכמות יכולות לנקוט צעדים פרואקטיביים כדי להתכונן לכך.

לדוגמא, מנהלים ועובדי הרשות מתלוננים לעתים קרובות כי אין להם זמן לעדכן את אתרי האינטרנט שלהם בגלל עומס העבודה שלהם. ובכן, זה בדיוק הזמן לבקר באתר הארגון ולוודא שהחברה שלך מוצגת היטב.

התאמת תוכן האתר שלהם כך שיהיה רלוונטי:

>> מנוע החיפוש Google אוהב רלוונטיות ותוכן עניני ולכן חשוב שתזינו מידע מדויק ועדכני ביותר בהתאם לתקופה. אף מומלץ להעלות שאלות ותשובות נפוצות לתקופה הנוכחית. 

>> הקמת דף הרשמה למיפוי תושבים ולקוחות בהתאם לתחומי העניין והמידע שהיו רוצים לקבל בתקופה הנוכחית.

>> יצירת תוכן בווידאו כדי להתבלט מבין כל עומס המידע החדשותי שכולנו חווים.

גבשו מערך קמפיינים ושירותים מותאמים לתקופת משבר הקורונה

עשרות מותגים השעו, עיכבו או העבירו קמפיינים שיווקיים מתוכננים לאור נגיף הקורונה. בדקו אולי זה הזמן להעריך מחדש את חלוקת התקציב, כמו שעשה בנק טפחות, מלון דן, דומינוס פיצה ומרכז השלטון המקומי. 

כאשר הם מנווטים בטריטוריה הלא-מוגדרת הזו, ארגונים ורשויות מקומיות צריכות להגיב באמפתיה וברגישות לדאגות העולם. זה כולל בחינה מדוקדקת של כל פרסומי המדיה החברתית וכיצד הם עשויים להתקבל בעיצומו של המשבר. בעוד שארגונים מסוימים עשויים להזדקק להפניה מחדש של דיאלוג באמצעות תקשורת דיגיטלית המתמקדת בשירותים ספציפיים, אחרים הרחיבו הזדמנויות לענות על הצרכים כאן ועכשיו. לדוגמה, חברות רבות בתחום הבריאות, למידה מקוונת, טכנולוגיה עסקית, שירותים סביבתיים או ניקיון מסחרי עשויות להיות מבוקשים עוד יותר, כמו כן, שירותי גבייה והחזר כספים. הטבות לעסקים שמעניקות רשויות מקומיות צריכות  להיות בחיפושים הקשורים לשירותיהם ולוודא שיש להם את המידע והתוכן הנכונים שיעזרו ללקוחות ולתושבים ללמוד יותר.

במשבר כמו זה, שתיקה היא התגובה הגרועה ביותר 

אנחנו רואים שישנה עליה בצריכת המדיה הדיגיטלית והתקשורת, הקהל שלכם יחפש תשובות בכל מקום שיוכל למצוא, מידע מטעה יכול להתפשט בהיעדר תשובות ישירות ורשמיות ממכם. התושבים והלקוחות שלכם ירצו לדעת מידע בסיסי כלשהו, כמו לדוגמא:

>> מה הארגון שלכם עושה כדי לשמור על העובדים והציבור

>> איך השגרה החדשה משפיעה על הפעולות או האירועים שהיו בתכנון

>> כיצד אתם מטפלים בהחזרים שבגין פעילותם בוטל השירות

>> ואלו דברים הם יכולים לצפות מכם בשבועות הבאים, קצת אופטימיות

לכן חשוב שתקימו כוח משימה בעת משבר שידאג לתוכנית היענות לדאגות העובדים, לשאלות לקוחות ובירורים בתקשורת.  חברת MUNIPLUS פיתחה מודל "דיאלוג חכם" על מנת לעזור לרשויות מקומיות וארגונים מודל שיכול לעזור לכם לשלוח מידע בכל הערוצים, כולל אתר האינטרנט שלכם, דוא"ל, סמס, בלוג ומדיה חברתית.

מציאת הזדמנות ושינוי טקטיקה

בעקבות הקורונה החל גל ביטולים בינלאומי וארצי של תערוכות וכנסים:

>> ביטול תערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק, הנחשבת כיום לתערוכת הרכב החשובה בחוף המזרחי

>> שוויץ החליטה לבטל את תערוכת הרכב הבינלאומית, ז'נבה 2020

>> בוטלה תערוכת התיירות הבינלאומית בגרמניה

>> ביטול MWC  תערוכת המובייל הגדולה בעולם שנערכת מדי שנה בברצלונה

>> בוטלה תערוכת התעופה הגדולה המסורתית בפארנבורו, בריטניה Farnborough International Airshow

ביטול כנסים ואירועים פירושו שחברות רבות איבדו מקור עיקרי של לידים וקשר ישיר עם לקוחות, שותפים ואזרחים. עם זאת, עדיין יש המון הזדמנויות להתחבר עמם וזה רק אם אתם מוכנים לחשוב מחוץ לקופסא. 

בהנחה שיש לכם יותר זמן פנוי , במיוחד בזמן שכולם שוהים בבידוד, מומלץ לבחון את הממשק המקוון שלכם ולהגדיר מחדש את המסרים והמידע שאתם רוצים לשדר.

חיזוק ההתמקדות שלכם בשיווק באינטרנט יאפשר לכם לשמור על נורמליות בימים מטורפים אלו ויעניק  לכם יתרון גם לימים שיבואו אח"כ. אפילו אם רק חלק קטן מהתקציבים של האירועים והתוכניות שהיו בקנה יועבר להשקעה באפיקים דיגיטליים הדבר יתורגם לצמיחה אדירה בשיווק באינטרנט ובחשיפה בקרב הקהל שלכם.

להלן מספר רעיונות שתוכלו לקחת בחשבון:

>> מארחים מפגש וירטואלית או מקימים דף נחיתה הכוללים מידע על מוצרים, תכני לימוד וטיפים.

>> צרו תוכן חדש ברשתות החברתיות, בניוז ובסטורי המיועד עבור הקהל שלכם.

>> הכנו סרטון מותאם (גם מהסלולר) ושלחו אותו לכל מי שתכננתם להיפגש עמו. 

>> הזמינו תושבים, שותפים, עובדים לשיחת ווידיאו או לשיתוף בתובנה ומידע חשוב. 

>> השתמשו במומחים שלכם ומנהלים מקצועיים וארחו אותם לראיון מתוקשר או להדרכה מקוונת.

>> פנו לאנשי התקשורת שלכם עם מידע בלעדי שתכננת לחשוף ב LIVE 

>> בחנו אופציה ליצור קשר עם יועצים, חברות ופלטפורמות שמציעות גיבוש חוויה משכנעת ועקבית מול לקוחותיכם, באמצעות הרשת הדיגיטלית, לא משנה היכן הם נמצאים.

אופטימיות ומוטיבציה – יש לכם אחריות אתם המנהיגים

גם אם הלקוחות שלכם לא קונים כרגע והתושבים לא מגיבים מידית לפעילות שאתם עושים. אתם יכולים להישאר בראש מורם על ידי התחשבות בצרכים שלהם ומתן ערך בתקופה המאתגרת הזאת.

תוכן שעוזר לפתור את הבעיות הדחופות ביותר שלהם יהיה תמיד מבוקש. כך גם סרטונים מעוררי השראה, עיצובים יצירתיים ורעיונות חדשניים המשותפים להנהגת הארגון שלכם תמיד יתקבלו בברכה.

אמנם מגפת הקורונה כבר השפיעה באופן משמעותי על הקהילה הפרטית, העסקית ועל הכלכלה והחברה בכלל, אך לארגון שלכם יש עדיין המון הזדמנויות להיות שם עבור הלקוחות והתושבים שלכם. למרות שזה מתסכל להתרחק מאינטראקציות פנים אל פנים, אתם יכולים לצמצם את הריחוק באמצעות הטכנולוגיה והרשת הדיגיטלית. 

אם אתם זקוקים לעזרה בתכנון הצעד הבא שלכם או בחינה מחדש של אסטרטגיית השיווק שלכם בתגובה למשבר הנגיף, אנו כאן כדי לעזור. יש לקוות, שהמשבר כולו יסתיים במהרה, חיזוק הנוכחות שלכם באינטרנט תאפשר לכם לשמור על נורמליות בימים מטורפים אלו ותעניק לכם אהדה גבוהה יותר גם בהמשך.